Si eres XIQUET@ o PARE/MARE: LLIG, MIRA I ESCOLTA ATENTAMENT les animacions situades just sota aquesta introducció per a conèixer l'ús d'imatges i comentaris en aquest blog així com els agraïments. Quan acabes t'aconselle visitar els apartats de "PREVENCIÓ d'ús en internet (xiquets)" i de "AJUDA als meus fills en internet (pares)". Pots accedir als mateixos clicant sobre aquestes paraules.
Si a més eres EL MEU ALUMNE/A escolta la DEDICATÒRIA que hi ha situada a l'esquerra i clica amb el traductor l'opció "català" per a traduir tots els títols i pestanyes del blog (està situada a dalt)
Si eres PROFE ja saps com funciona el món de blogger: explora en les diverses seccions, enllaços d'interès o "Totes les etiquetes" (situades al final del blog).
PER A TOTS... no oblideu tenir instal·lats els PROGRAMES necessaris per a navegar per la xarxa i visionar o imprimir tots els elements que es publiquen en aquest blog. Si no els tens instalalats en la barra dreta, si punxes sobre ells et portarà a la pàgina de descàrrega. Són segurs, bàsics, fàcils d'instal·lar i descarregar (solament cal seguir les indicacions i acceptar les condicions).
*NOTA: si quieres leer esta introducción en castellano, pulsa AQUÍ o utiliza la barra de herramientas de GOOGLE TRADUCTOR.

MOLT IMPORTANT!!!

NORMES D'ÚS DEL BLOG (EN VALENCIÀ/CATALÀ):

sábado, 9 de febrero de 2013

TEMA 12 C.MEDIO: LA SOCIEDAD DE EUROPA Y ESPAÑA

RECURSOS GENERALS CONEIXEMENT DEL MEDI ANAYA
1. Programació general per unitats i competències (en valencià) i recursos interactius Anaya (en castellà)/ Programación general por unidades i competencias (en valenciano) y recursos interactivos (en castellano) de Anaya: 

ANYA INTERACTIVA (CASTELLANO)     ANAYA PROGRAMACIÓ GENERAL (valencià)

Fes clic sobre les imatges/ Haz clic sobre las imágenes

2. Blogs, webs, atres enllaços i portals educatius (en castellà/valencià): veure en la barra dreta y esquerra de la página principal/ Blogs, Webs, otros enlaces y portales educativos (en castellano/valenciano): ver en la barra derecha e izquierda de la página principal.


TEMA 12 
                       
 

SOCIETAT
  
ESPANYOLA 
 
I EUROPEA







PRESENTACIÓ. MATERIALS GENERALS: 


Imatges (valencià): Clic ací/aquí 

Altres mapes per a omplir d´Europa i Espanya/ mapas para rellenar de Europa y España (castellà): Clic ací/aquí

Esquema continguts Anaya (valencià): Clic ací/aquí 

Reforç Anaya (valencià): clic ací/aquí

Ampliació Anaya (valencià): clic ací/aquí

Organització aprenentatge Anaya (valencià): clic ací/aquí

Taller "Conec ciutats d´Europa" Anaya (valencià): clic ací/aquí

Dossier Espanya (valencià): clic ací/aquí

Dossier Europa (valencià): clic ací/aquí

Qüestions unitat (valencià): Clic ací/aquí

Criteris avaluació (valencià): Clic ací/aquí


REPÀS I ESTUDI DELS MAPES D´ESPANYA/ REPASO Y ESTUDIO DE LOS MAPAS DE ESPAÑA (EN VALENCIÀ Y CASTELLANO):

Encaix comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català. Hi ha 4 nivells de dificultat i has d'escollir-ho a la dreta. Pressiona la imatge.


On es?. Mapa comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català

On és?. Mapa de les comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català

Encaix províncies Espanya/ Puzzle províncías de España (en castellano). Dificultat media
Encaix províncies Espanya/ Puzzle províncías de España (en castellano).Dificultat baixa/baja
Com es diu la província?/ ¿Cómo se llama la província? (en castellano)
On està la província?/ ¿Dónde está la província? (en castellano)
Com es diu la capital de província?/ ¿Cómo se llama la capital de província? (en castellano)
On és la capital de província?/ ¿Dónde està la capital de província? (en castellano)
INTRODUCCIÓ (EN CASTELLÀ) ALS PAÏSOS EUROPEUS I UNIÓ EUROPEA (MITJANÇANT INFORMACIÓ, MAPES, JOCS...)/ INTRODUCCIÓN A LOS PAÍSES EUROPEOS Y UNIÓN EUROPEA (MEDIANTE INFORMACION, MAPAS, JUEGOS... 
Mapes interactius Castilla i Lleó
ESTUDI DELS MAPES D´EUROPA/ ESTUDIO DE LOS MAPAS DE EUROPA (EN CASTELLANO):
Països de la Unió Europea III PUZZLE Enrique Alonso






Països de la Unió Europea IV Mapa Enrique Alonso

Països de la Unió Europea V. Mapa de Enrique Alonso





JOC JUNTA D´ANDALUSIA
CONCEPTES EN LA WEB (CASTELLANO): UNIÓ EUROPEA, POBLACIÓ I INSTITUCIONS / CONCEPTOS EN LA WEB SOBRE UNIÓN EUROPEA, POBLACIÓN E INSTITUCIONES: fes clic sobre els apartats i imatges/haz clic sobre los apartados y las imágenes: 












La Unió Europea V

Nota: Hauràs de tenir instal·lat el JCLIC/Tendrás que tener instalado JCLIC

Insitucions Europa



La població espanyola I
La població espanyola II
                                           Nota: Hauràs de tenir instal·lat el JCLIC/Tendrás que tener instalado JCLIC


Població i activitats humanes III
La població espanyola
Densitat de població a EuropaSantillana

ALTRES JOCS/ OTROS JUEGOS:

Què és la Unió Europea?
Nota: Anar a la part inferior de la pàgina i pressiona en "Més jocs".Tens diferents per a triar. Recorda que els de el marc blau correspon a la teua edat: Diverteix-te!./ Ves a al parte inferior de la página y presiona en "Más juegos".Tienes diferentes para elegir. Recuerda que los del marco azul corresponde a tu edad: ¡Diviértete!

OCA DE EUROPA DIFICULTAT MOLT BAIXA
Nota: per a jugar has d'emplenar les dades personals i marcar si eres xiquet-a/ Para jugar debes rellenar los datos personales y marcar si eres niño/a.

2 comentarios:

  1. Hola!
    Enhorabona pel teu blog! És fantàstic!
    Sóc mestra a un centre de la provincia d'Alacant i he trobat el teu blog mentre intentava buscar materials alternatius per a treballar el tema de la societat actual d'Espanya i d'Europa més coherents i actualitzats perquè el que es diu a un llibre editat al 2009 pense que no ens aprofita del tot.
    Com ho enfoques tú?
    Salutacions,
    Mª Dolores.

    ResponderEliminar
  2. Bona nit Mº Dolors. En primer lloc perdona que no t'haja pogut contestar abans. Com ja hauràs vist fa temps que no publique. En aquests moments exercisc com a mestra d'Infantil. En segon lloc, agrair-te les teues boniques paraules. És un orgull que una companya diga alguna cosa així del teu treball. Pel que fa al de l'enfocament m'agradaria que em concretares una mica més al fet que et refereixes encara que et comente el que jo entenc per mètode. Quan es tracta de treballar el coneixement del medi la veritat és que el llibre solament ho he utilitzat de cara a l'examen, perquè és evident que han d'estudiar continguts... Ho he enfocat des dels materials que veus en el blog (perquè afortunadament he pogut disposar de projector i sala d'ordinadors). És a dir, he utilitzat les presentacions que has pogut veure per a realitzar treballs en equip de recerca sobre per exemple un país, les seues tradicions, curiositats, artistes, personatges destacats, polítics, menjar i llocs típics, fotografies de paisatges .... no sol mapes i ja està. Encara que mapes també per descomptat, en gran grup (murals gegants) i individualment. Fer exposicions sobre els diversos treballs. Estudi del nostre poble en diferents aspectes, perquè ha descendit la natalitat?, preguntem en l'ajuntament, a experts, a les nostres famílies (encara que les seues respostes van ser clares: PER LA CRISI SEÑO!, i la seua raó tenen....). Treballs i entrevistes a persones que van viure altres règims polítics i les seues experiències, creació de taules amb diferències entre règims (per exemple dictadura/democràcia). Posar-se en el paper d'un polític i realitzar debats per equips defensant idees o millores, eleccions de representants del nostre centre amb les seues corresponents campanyes.. En la nostra localitat es va crear un "*mini-congrés" on els xiquets feien de polítics i preguntaven a l'alcaldessa del nostre poble o li feien suggeriments de coses que podien millorar, a més d'explicar-los el funcionament d'aquest organisme... Treball de cerca d'informació per Internet, tot tipus de jocs on-line per a treballar els continguts aclarits en classe, concursos tipus "passa paraula d'uns equips de classe contra uns altres" i d'altres jocs creats amb targetes, entre altres suggeriments. Primer es fa una presentació del tema, després llegíem la teoria aclaria el vocabulari i a treballar!. Començàvem alguna recerca sobre un tema en concret. No sé si t'he aclarit molt o t'he embolicat més, però si em concretes més dubtes intentaré especificar millor el meu mètode. Si vols mitjançant un correu personal, si m'ho facilites. Moltes gràcies de nou. Una abraçada!

    ResponderEliminar

Recorda fer comentaris respectuosos. Gràcies.
Recuerda que debes hacer comentarios respetuosos. Gracias.