RECURSOS GENERALS CONEIXEMENT DEL MEDI ANAYA
1. Programació general per unitats i competències (en valencià) i recursos interactius Anaya (en castellà)/ Programación general por unidades i competencias (en valenciano) y recursos interactivos (en castellano) de Anaya:
Fes clic sobre les imatges/ Haz clic sobre las imágenes
2. Blogs, webs, atres enllaços i portals educatius (en
castellà/valencià): veure en
la barra dreta y esquerra de la página principal/ Blogs, Webs, otros enlaces y portales educativos (en castellano/valenciano): ver en la barra derecha e izquierda de la página principal.
TEMA 12
SOCIETAT
ESPANYOLA
I EUROPEA
PRESENTACIÓ. MATERIALS GENERALS:
Imatges (valencià): Clic ací/aquí
Altres mapes per a omplir d´Europa i Espanya/ mapas para rellenar de Europa y España (castellà): Clic ací/aquí
Criteris avaluació (valencià): Clic ací/aquí
REPÀS I ESTUDI DELS MAPES D´ESPANYA/ REPASO Y ESTUDIO DE LOS MAPAS DE ESPAÑA (EN VALENCIÀ Y CASTELLANO):
Encaix
comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català. Hi ha 4 nivells de
dificultat i has d'escollir-ho a la dreta. Pressiona la imatge.
On es?. Mapa comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català
On és?. Mapa de les comunitats autònomes d'Espanya en valencià/català
INTRODUCCIÓ (EN CASTELLÀ) ALS PAÏSOS EUROPEUS I UNIÓ EUROPEA (MITJANÇANT INFORMACIÓ, MAPES, JOCS...)/ INTRODUCCIÓN A LOS PAÍSES EUROPEOS Y UNIÓN EUROPEA (MEDIANTE INFORMACION, MAPAS, JUEGOS...
ESTUDI DELS MAPES D´EUROPA/ ESTUDIO DE LOS MAPAS DE EUROPA (EN CASTELLANO):
CONCEPTES EN LA WEB (CASTELLANO): UNIÓ EUROPEA, POBLACIÓ I INSTITUCIONS / CONCEPTOS EN LA WEB SOBRE UNIÓN EUROPEA, POBLACIÓN E INSTITUCIONES: fes clic sobre els apartats i imatges/haz clic sobre los apartados y las imágenes:
|
La Unió Europea V
Nota: Hauràs de tenir instal·lat el JCLIC/Tendrás que tener instalado JCLIC
| | |
Nota: Hauràs de tenir instal·lat el JCLIC/Tendrás que tener instalado JCLIC
ALTRES JOCS/ OTROS JUEGOS:
Nota: Anar a la part inferior de la pàgina i pressiona en "Més jocs".Tens
diferents per a triar. Recorda que els de el marc blau correspon a la
teua edat: Diverteix-te!./ Ves a al parte inferior de la página y presiona en "Más juegos".Tienes diferentes para elegir. Recuerda que los del marco azul corresponde a tu edad: ¡Diviértete!
Nota: per a jugar has d'emplenar les dades personals i marcar si eres xiquet-a/ Para jugar debes rellenar los datos personales y marcar si eres niño/a.
Hola!
ResponderEliminarEnhorabona pel teu blog! És fantàstic!
Sóc mestra a un centre de la provincia d'Alacant i he trobat el teu blog mentre intentava buscar materials alternatius per a treballar el tema de la societat actual d'Espanya i d'Europa més coherents i actualitzats perquè el que es diu a un llibre editat al 2009 pense que no ens aprofita del tot.
Com ho enfoques tú?
Salutacions,
Mª Dolores.
Bona nit Mº Dolors. En primer lloc perdona que no t'haja pogut contestar abans. Com ja hauràs vist fa temps que no publique. En aquests moments exercisc com a mestra d'Infantil. En segon lloc, agrair-te les teues boniques paraules. És un orgull que una companya diga alguna cosa així del teu treball. Pel que fa al de l'enfocament m'agradaria que em concretares una mica més al fet que et refereixes encara que et comente el que jo entenc per mètode. Quan es tracta de treballar el coneixement del medi la veritat és que el llibre solament ho he utilitzat de cara a l'examen, perquè és evident que han d'estudiar continguts... Ho he enfocat des dels materials que veus en el blog (perquè afortunadament he pogut disposar de projector i sala d'ordinadors). És a dir, he utilitzat les presentacions que has pogut veure per a realitzar treballs en equip de recerca sobre per exemple un país, les seues tradicions, curiositats, artistes, personatges destacats, polítics, menjar i llocs típics, fotografies de paisatges .... no sol mapes i ja està. Encara que mapes també per descomptat, en gran grup (murals gegants) i individualment. Fer exposicions sobre els diversos treballs. Estudi del nostre poble en diferents aspectes, perquè ha descendit la natalitat?, preguntem en l'ajuntament, a experts, a les nostres famílies (encara que les seues respostes van ser clares: PER LA CRISI SEÑO!, i la seua raó tenen....). Treballs i entrevistes a persones que van viure altres règims polítics i les seues experiències, creació de taules amb diferències entre règims (per exemple dictadura/democràcia). Posar-se en el paper d'un polític i realitzar debats per equips defensant idees o millores, eleccions de representants del nostre centre amb les seues corresponents campanyes.. En la nostra localitat es va crear un "*mini-congrés" on els xiquets feien de polítics i preguntaven a l'alcaldessa del nostre poble o li feien suggeriments de coses que podien millorar, a més d'explicar-los el funcionament d'aquest organisme... Treball de cerca d'informació per Internet, tot tipus de jocs on-line per a treballar els continguts aclarits en classe, concursos tipus "passa paraula d'uns equips de classe contra uns altres" i d'altres jocs creats amb targetes, entre altres suggeriments. Primer es fa una presentació del tema, després llegíem la teoria aclaria el vocabulari i a treballar!. Començàvem alguna recerca sobre un tema en concret. No sé si t'he aclarit molt o t'he embolicat més, però si em concretes més dubtes intentaré especificar millor el meu mètode. Si vols mitjançant un correu personal, si m'ho facilites. Moltes gràcies de nou. Una abraçada!
ResponderEliminar